2008年5月8日 星期四

so unsexy-Alanis Morissette


so unsexy-Alanis Morissette





oh these little rejections how they add up quickly



one small sideways look and I feel so ungood



somewhere along the way



I think I gave you the power to make me feel



The way I thought only my father could







Oh these little rejections how they seem so real to me



One forgotten birthday I’m all but cooked



How these little abandonments



Seem to sting so easily



I’m 13 again am I 13 for good?







I can feel so unsexy for someone so beautiful



So unloved for someone so fine



I can feel so boring for someone so interesting



So ignorant for someone of sound mind







Oh these little protections how they fail to serve me



One forgotten phone call and I’m deflated



Oh these little defenses how they fail to comfort me



You hand pulling away and I’m devastated







When will I stop leaving baby?



When will I stop deserting baby?



When will I start staying with myself?







Oh these little projections how they keep springing from me



I jump my ship as I take it personally



Oh these little rejections how they disappear quickly



The moment I decide not to abandon me















哦小小的拒絕很快累積



微微側目就讓我覺得很差



一路走來我想我給了你影響我的力量



我本以為只有我爸有那力量







哦小小的拒絕對我很真實



忘一次生日我就差不多完蛋



小小的遺棄很容易刺痛我



我又成了十三歲還是我一直十三歲?







我這麼美的人卻會感到很不性感



這麼好的人卻很沒人愛



我這麼有趣的人卻令人很無聊



心智這麼健全的人卻會覺得很愚昧







哦小小的保護對我無效



少一通電話我就洩氣



哦小小的防衛安慰不了我



你的手拿開我就傷心欲絕







你何時才不再離開,寶貝?



我何時才不再逃離,寶貝?



我何時才開始守住自己?







哦小小的保護是我不斷創造



我棄船逃走因為我覺得錯在自己



哦小小的拒絕很快消失



一旦我決定不要遺棄自己 











同場加映

Alanis Morissette - Uninvited





2 則留言:

  1. 差點以為妳用英文寫網誌
    正想說"名師出高徒".......
    不過 沒關係
    我還是一樣可以
    很得意地告訴大家
    she is so great
    she is my student
    加油
    朝著妳的夢想前進
    我會永遠支持妳

    回覆刪除
  2. VIVIAN我愛你^^~~~~~~~
    我英文原本就不強˙現在又退步好多好多!!
    (雖然本身已經沒什麼空間可以讓我退步了)哈~~
    謝謝你~~

    回覆刪除